(044) 581 11 33         

(095) 286 40 58  

АллаКомпанія «МедЕксперт» вирішила дослідити орієнтації користувачів інтернету в контексті медицини. З цією метою влітку 2014 року було проведено соціологічне опитування (місце проведення — Київ, кількість респондентів у віці від 18 до 70 років — 600). Ми прагнули дізнатись про роль мережі у процесі вибору лікаря (медичного закладу). На виході отримали інформацію, що може допомогти власникам сайтів або медичних закладів, які просувають свої послуги в інтернеті.

   МЕДИЧНА ІНФОРМАЦІЯ у мережі інтернет

Статтю було опубліковано в журналі "Практика управління медичним закладом" №1/2015.

   ОБОВ’ЯЗКОВИМ атрибутом ведення успішного бізнесу в медицині є наявність інформаційного ресурсу. Інформаційні ресурси надають користувачеві цілодобовий безперервний доступ до інформації про клініку та її працівників.

   Залучення клієнтів до клінік через інтернет стає дедалі більш поширеним. Спричиняє розвиток такої тенденції невпинне зростання користувачів мережі інтернет в Україні. Лише за останній рік їх кількість збільшилась на 11 %.

   Типовий користувач мережі — молода людина у віці 25–34 роки, яка працює й отримує до 3 тисяч гривень на місяць, має вищу освіту та користується інтернетом щодня1.

   Запити користувачів в інтернеті різноманітні. В контексті медицини користувачі найчастіше шукають інформацію про медичні портали, ліки, народну медицину, народні методи лікування, що свідчить про схильність українців до самолі-кування. В рейтингу за двадцятьмя позиціями, де можна знайти інформацію про лікарів та медичні заклади, навігатор приватної медицини обіймає останнє місце2. Тобто українці мають інші більш прийняті способи пошуку інформації про медичні заклади.

ВИБІР ЛІКАРЯ ТА МЕДИЧНОГО ЗАКЛАДУ

   Виявилося, що кияни в основному не вибирають лікаря, оскільки мають постійного. У разі відсутності постійного лікаря звертаються за порадами до друзів або знайомих. І лише 7 % киян покладаються на інтернет за наявності потреби вибрати лікаря. Ментально українці схильні більше довіряти близьким та знайомим, аніж мережі.

Рис. 1. ВИБІР ЛІКАРЯ ЖИТЕЛЯМИ М. КИЄВА

стаття костюкевич 1

2http://top.i.ua

   Аналогічна ситуація з вибором медичного закладу. Тут тільки 3 % жителів по-кладаються на мережу. Більшість киян звертаються до державних або приватних клінік чи просять поради в друзів чи знайомих.

Рис. 2. ВИБІР МЕДИЧНОГО ЗАКЛАДУ ЖИТЕЛЯМИ М. КИЄВА

стаття костюкевич 2

   У результаті аналізу результатів опитування виявилось, що найчастіше інтернет під час вибору лікаря та медичного закладу використовують чоловіки і жінки віком від 24 до 44 років, які є одними з найбільш активних користувачів мережі. Медичним закладам слід звернути увагу на таку тенденцію й спрямовувати маркетингові стратегії саме на цю категорію населення, не виключаючи при цьому інші вікові групи.

КОНТЕНТ РЕСУРСУ

    Шукаючи медичний заклад, людина, безумовно, натрапить на його сайт. Під час опитування ми поцікавились, яка інформація на сайті медичних закладів є найбільш цінною для киян.

    Найбільш важливою інформацією, на думку опитаних, є дані про медич-ний заклад (адреса, маршрут проїзду, ціни, режим роботи), загальна ін-формація (про ліки, хвороби, способи лікування, тематичні статті).

    Клінікам, які розміщують дані на сайті, варто орієнтуватись на потреби клієн-тів й надавати достовірну інформацію. Аби не викликати недовіри щодо розміщеної інформації, варто підтверджувати її документально.

Стаття костюкевич 3 рис

    Цікаво було довідатись, які інформаційні ресурси використовують користувачі під час пошуку інформації в контексті медицини. Найбільш популярними серед киян виявились такі сайти, як «Лікарінфо», «Євролаб», «Здоров’я України» та

   «Медлайф». Клінікам варто взяти цю інформацію на озброєння й вибирати ці ресурси для розміщення інформації про медичний заклад або іншої інформації, яка стосується медичної тематики. Може виникнути питання, чому в переліку відсутній сайт doc.ua, рекламу якого можна нині побачити чи не на кожному кроці. Опитування компанією «МедЕксперт» проводилося в квітні — травні. Активна марке-тингова компанія сайту doc.ua розпочалась пізніше, що і могло вплинути на відсутність цього ресурсу в переліку.

 Інформаційний  
сайт 

                                                    Інформація на сайті       

 Недоліки сайту 

 www.likar.info

Для пацієнтів
Довідник лікарських засобів
Довідник ліків
Консультації лікарів (поради). На запитання відповідають
одразу декілька лікарів, з них формується рейтинг
Новини, тематичні статті
Форум
Перелік клінік, санаторіїв, аптек, страхових компаній,

лабораторій.

Інформація, яка надається: адреса, телефон, розклад

Картотека лікарів. Вибір за спеціальністю.

Висвічуються за кількістю відповідей, онлайн-консультацій за тиждень
Дані про лікаря: коротка інформація, телефон, адреса,
відповіді на запитання
   Для лікарів та спеціалістів в охороні здоров’я
Електронна газета «Лікар для профі»

• Забагато зайвої супутньої

інформації.


• Рейтинг (оцінка)

не для всіх.

www.eurolab.ua

(в Україні та Росії)

Для пацієнтів
Сайт дуже схожий на www.doctor.webmd.com
як за інформаційним наповненням, так і за інтерфейсом
Перевірка симптомів
Підрозділи: наркоманія, життя з раком (новини за темою)

Однойменна клініка й благодійний фонд

Новини, статті, блоги, консультації

Гіди по захворюваннях, по лікарських засобах
Перелік організацій, які спеціалізується на охороні здоров’я
(медичні центри, хоспіси, аптеки, диспансери і т. ін.)
Стандартний набір інформації (телефон, адреса, послуги)

• Реклама занадто впадає
в очі
    
• Поради астролога

• Невдала подача інформації

  

 www.health-ua.org

Для пацієнтів
Медичні та правові консультації (онлайн) з можливістю
перегляду «запитань, які задають найчастіше»
Новини
Відео

Тематичні статті стосовно захворювань

Фотогалерея
Довідник лікарських засобів
Топ-3 теми: «ВІЛ/СНІД», «Педіатрія», «Природна медицина»
Тести онлайн (не на медичну тематику).

• Багато підпунктів,

які можна об’єднати

• Тести онлайн

не стосуються медицини

 www.med-life.com

Для пацієнтів
Новини, Довідник захворювань, Організації (перелік установ за категоріями: клініки та лікарні.
Довідник органів, Довідник лікарських засобів, Аптеки (перелік аптек в м. Києві), Тематичні статті.

 • Дублювання інформації

   Кількість користувачів мережі, а отже, і кількість потенційних клієнтів буде продовжувати зростати. Інформаційний ресурс клініки має сприяти їх залученню. Саме тому необхідно надавати найбільш цікаву та корисну інформацію для клієнтів, розміщувати дані про медичний заклад на ресурсах, популярних серед користувачів.

Січень 2015

Алла Костюкевич

консультант - аналітик компанії "МедЕксперт"

Посмотреть статью

 

(*поле обязательное для заполнения)