(044) 581 11 33         

(095) 286 40 58  

PerepichayУ статті розглянемо інтернет-сайт медичного центру як важливий елемент комплексу інструментів, які допомагають зробити медичний центр дійсно успішним.

 Статтю було опубліковано в журналі "Практика управління медичним закладом" №7/2015.

 ЧОМУ платоспроможні пацієнти йдуть до державних установ, які часто не можуть надати пацієнтові належні послуги і в яких немає сайту, або ж є, але був зробле-ний у 1999 році і не оновлюється? Відповідь очевидна — пацієнти просто знають про існування такого медичного закладу. Клієнти знають, до якого лікаря звернутися або принаймні знають, у кого про це дізнатися (наприклад, у реєстратурі). Навіть якщо якість лікування та обслуговування не відповідає очікуванням пацієнтів, але вони не мають інформації про інші медичні центри, вони всеодно повернуться знову. А в разі добре організованої системи медичного обслуговування пацієнтів (у нашій країні, на щастя, маємо приклади якісного медичного обслуго-вування і в державному секторі) слава про такий медичний центр пошириться напрочуд швидко і довіра пацієнтів підтвердиться постійним потоком.

  В епоху стрімкого розвитку інтернету все більше медичних центрів, як приватних, так і державних, місцем першого знайомства з пацієнтами обирають веб-сайт.

  Сайт в інтернеті — це, дійсно, помічник, який допомагає знаходити ваш центр людям, які потребують медичної допомоги. Утім, якщо якість ваших послуг не відповідає вимогам пацієнтів, про ваш заклад швидко поширяться негативні відгуки в інтернеті, і жоден сайт вам не допоможе.
  Якщо ж ви впевнені в якості медичної допомоги у вашому медичному центрі, але бажаєте підвищити рівень вашої інтернет-присутності, основною метою якої є збільшення кількості пацієнтів, які звертаються до медичного центру, зверніть увагу на рекомендації, викладені нижче.

АВТОЗАПРАВНА СТАНЦІЯ, ДО ЯКОЇ НЕ МОЖНА ПІД’ЇХАТИ. ПРОСУВАННЯ САЙТУ


  Уявіть автозаправну станцію, на якій можна заправити найякісніший бензин у місті за низькою ціною. Тут також можна перекусити та випити кави, поки техніки міняють масло і підкачують шини автомобіля. Відмінний сервіс. Але до заправки не веде жодна дорога міста, та немає можливості скористатися її послугами.

  Сайт без просування в інтернеті схожий на таку станцію — зручний, з якісним наповненням, але без відвідувань. Він не принесе користі, хіба що подарує естетичне задоволення власнику.


РЕКЛАМУВАТИ ПОСЛУГИ АБО ЗАРОБЛЯТИ ПОПУЛЯРНІСТЬ НА ДОБРИХ СПРАВАХ?

  Принципово важливо визначити стратегію медичного центру — рекламувати послуги та працювати на залучення нових пацієнтів чи вилікувати кожного пацієнта і формувати на цьому популярність центру в інтернеті та off-line?

  У першому випадку результат можна отримати швидко, але він прямо залежатиме від інвестованих у рекламу грошей без будь-якої перспективи. У вас, швидше за все, буде мало повторних звернень, та ваш центр будуть рекомендувати лише окремі пацієнти. Увесь рекламний бюджет буде спрямований на залучення тільки нових пацієнтів.

  Другий варіант потребує більше часу, зусиль і грошей, але поступово вартість залучення одного пацієнта буде зменшуватися — завдяки повторним зверненням і рекомендаціям.

КОНТЕНТ: ПРО ЩО ПИСАТИ?

  Створення програмного продукту — сайту має ґрунтуватися на потребах користувача сайту, його цілях і завданнях. Наш користувач — це людина з будь-якою медичною потребою, наприклад, із певним захворюванням, його мета — подолати захворювання, стати здоровим, а завдання — досягти мети, знайти професійного лікаря, витратити адекватну суму коштів на лікування.

  Наразі на сторінках медичних сайтів можна натрапити на стиль викладу інформації «лікар — лікарю». Опис послуг складний, науковий, з малозрозумілими пацієнту термінами. Таке часто відбувається, якщо медичний фахівець пише тексти для сторінок сайту сам. Такі матеріали доречно публікувати лише в спеціальних розділах сайту.

Щоб зрозуміти, що і як писати, варто звернутися за допомогою до копірайтера, або спробувати «вимкнути» в собі лікаря і «ввімкнути» пацієнта. Згадайте, коли ви як користувач шукали в інтернеті медичний центр для власних потреб, на що тоді звертали увагу.

  Проаналізуйте інформацію з первинних прийомів: що питають, що турбує па-цієнтів? Сформулюйте перелік таких питань. Наприклад:
•    Може мені не потрібно лікування, усе мине без процедур?
•    Про що свідчать мої симптоми? Може я їх вигадав?

•    Який досвід лікаря?

•    Скільки це може коштувати?

•    Знижка? Мене буде лікувати недосвідчений лікар?

•    Як відбувається ця процедура, скільки займає часу?

•    Наскільки це боляче? Чи можуть бути ускладнення?

•    Я зможу приїхати після шостої вечора?

•    Як далеко їхати до вас від центру?

  При цьому у пацієнта може щось боліти. Він, напевне, трохи наляканий і засмучений. Чи турбує пацієнта в такому стані дизайн сайту?

  Звичайно, все залежить від виду послуг центру, але, швидше за все, увага пацієнта буде сконцентрована на іншому — це швидкість отримання відповідей на питання, які виникають у користувача з проблемою зі здоров’ям тут і зараз перед екраном монітора .

  Збираючи статистику, ви зможете отримати перелік найактуальніших питань пацієнтів. Відповідайте на них на сторінках сайту і пропонуйте зв’язатися з лікарем для безкоштовної консультації телефоном.

  Вибудуйте відповіді за важливістю з погляду пацієнта і не ускладнюйте загальну структуру сайту.. Пам’ятайте: лікар і журналіст — найкращий дует фахівців для створення контенту сайту.
Сайт повинен бути зручним, структурованим, виклад матеріалу — простим і грамотним.


НА ПІВКРОКУ ПОПЕРЕДУ

  Нині, щоб медичний центр, як і будь-яке інше підприємство, був успішним, необхідно «крокувати» хоча б трохи швидше за інших. Це складно, але надає істотні переваги у тривалій перспективі.

1.  Вебінари. Залучайте своїх фахівців до проведення безкоштовних онлайн-зустрічей, наприклад, вебінарів. Як свідчить практика, результати не забаряться.

2.  Безкоштовні консультації лікаря. Створюйте на сайтах кнопки «Поставити запитання». Консультуйте, використовуючи електронну пошту та/або програму «Skype».
3.  Безкоштовні або прийоми зі знижкою. Напевно, у вас бувають «години простою», коли пацієнтів майже немає. Створіть графік прийомів у цей час. Так, це витрати приватного центру, але важливо розуміти, що це інвестиції у майбутнє. Мета цих прийомів — рекомендації пацієнтів вашого центру родичам, друзям, колегам. Так медичний заклад «заробить» добру славу.

4.  E-mail розсилки. Якщо напрямок центру дозволяє, ведіть базу пацієнтів і  пишіть їм листи. Повідомляйте їм корисну інформацію та інформацію про спеціальні пропозиції. Наприклад, за схемою: чотири листа з корисною інформацією, п’ятий — лист-пропозиція.

5.  Наповнюйте сайт корисним контентом. Пишіть статті для пацієнтів — про симптоми, про те, що робити після лікування, про профілактику, рекомендації тощо.

6.  Не забувайте про пацієнта — зателефонуйте йому за два тижні після лікування, запитайте, як він почувається. Як гадаєте, коли такого пацієнта попросять порадити медичний центр, який він порадить?

  Усі ці завдання мають сприйматися як обов’язкові до виконання. Призначте відповідальних і будьте впевнені, що завдяки розумному просуванню про ваш центр обов’язково почнуть говорити і будуть радити його близьким, а час прийому буде розписаний за хвилинами.

 

Июнь 2015

Перепичай Олександр

Руководитель отдела интернет-проектов

Компании «МедЭксперт»

 

 Подивитися статтю

(*поле обязательное для заполнения)