Бізнес-план медичного закладу
Бізнес-план − це документ, який детально розкриває, яким чином бізнес може досягти своїх цілей. В залежності від потреб, бізнес-план медичної установи може містити різні блоки в довільному порядку.
Компанія «МедЕксперт» пропонує ІНДИВІДУАЛЬНУ підготовку бізнес-планів для всіх типів медичних закладів в Україні.
Як правило, бізнес-плани готують:
- Для прийняття рішення власниками про можливе розширення або відкриття нового об'єкта;
- Для прийняття рішення інвесторами або кредиторами про участь у новому проекті.
- Структура бізнес-плану варіюється, в залежності від індивідуальних особливостей медичного закладу. Основні розділи, які можуть використовуватися:
Дослідження ринку
Компанія «МедЕксперт» рекомендує починати підготовку бізнес-плану з дослідження ринку. В даному розділі повинні бути отримані відповіді на декілька ключових питань:
- Основні учасники ринку
- Особливості конкуренції серед основних гравців − медичних закладів приватної та державної форми власності
- Поточна підтримка галузі державою і майбутні перспективи
- Потенціал ринку
Маючи більш повне уявлення про ринок, проект медичного закладу може бути створений з урахуванням особливостей і потреб ринку.
Опис проекту
Розділ з описом проекту стає актуальним у разі, якщо бізнес-план планується до розгляду інвесторами або кредиторами. Компанія «МедЕксперт» рекомендує вкрай ретельно описувати планований проект, так як поверхневий опис може не дати необізнаним читачам повне уявлення про особливості і унікальності проекту.
Операционі процеси
Хоча операційні процеси для деяких учасників ринку є інтуїтивно зрозумілими, компанія «МедЕксперт» рекомендує детально опрацьовувати операційні процеси в бізнес-плані з кількох причин:
- Особливості будівлі, в якому буде розташовуватися майбутній медичний центр, можуть бути обмежуючими факторами, які бажано врахувати при фінансовому плануванні.
- Від особливостей операційних процесів медичного закладу залежить проектна потужність центру і штатний розклад. Проектна потужність істотно впливає на дохідну частину, а штатний розпис − на видаткову.
- Враховуючи, що бізнес-план може демонструватися читачам без медичної освіти, ретельний опис операційних процесів може дуже спростити їх розуміння особливостей проекту.
Приклад візуалізації операційних процесів
Маркетинговий план
Маркетинговий план - окремий документ, або частина бізнес-плану, в якому описуються стратегія і тактика просування медичної послуги на ринку. В залежності від специфіки медичного закладу, розділ з маркетинговим планом може бути різної величини. Основну увагу при підготовці маркетингового плану компанія «МедЕксперт» звертає увагу на готовність споживачів до послуг проекту і на рівень конкуренції.
Фінансовий план
Особливу увагу при підготовці бізнес-планів фахівці компанії «МедЕксперт» приділяють фінансовій частині проекту. Мета фінансового плану - оцінити ключові фінансові показники на найближчі 3-5 років, розрахувати точку виходу на рівень беззбитковості, термін повернення інвестицій, очікувану прибутковість проекту і т. д. Оптимальним є розрахунок 3 сценаріїв: оптимістичного, реалістичного і песимістичного. Фахівці компанії «МедЕксперт» створюють окрему модель для кожного конкретно взятого проекту медичного закладу.
Структура фінансової моделі