(044) 581 11 33         

(095) 286 40 58  

Інтерв`ю з Володимиром Лиманцем. Керівником відділу впровадження компанії "МедЕксперт"

 

 

Viadimir LimanetsВолодимир Лиманець: “Медицина покликана покращувати тривалість та якість життя пацієнтів, моя ж робота – сприяти оптимізації надання медичних послуг”

Впровадження новітніх технологій в медичній сфері - тема надзвичайно важлива і злободенна. В медицині дорога кожна хвилина, адже тут вирішуються питання здоров’я і життя людей. Автоматизація роботи медичного закладу дозволяє полегшити роботу медичного персоналу, скоротити час на «заповнення звітів» та «перекладання папірців», звільнивши тим самим час на безпосереднє лікування пацієнта. Які сьогодні існують інноваційні інструменти з оптимізації роботи медичних закладів, та як в цьому можуть допомогти МІС (медичні інформаційні системи), розповів Володимир Лиманець, керівник відділу провадження МІС компанії з консалтингу і автоматизації медичних установ “МедЕксперт”.

- В чому полягає автоматизація роботи медичного закладу? Які її переваги порівняно з паперовим документообігом?

- Впровадження спеціалізованих інформаційно-аналітичних систем в медицині суттєво підвищує рівень медичного обслуговування зі сторони лікувально-профілактичних установ та ступінь довіри зі сторони населення. Рівень конфіденційності збереження інформації, можливість оперативного (швидкого) доступу користувачів до необхідних даних, автоматизація збору та обробки статистичної інформації - це ще далеко не всі переваги, що “полегшують життя” як лікарю, так і пацієнту.

Використання індивідуального набору програмних модулів, дозволяє будувати інформаційні системи для медичних організацій різного розміру і рівня - від невеликого приватного центру до регіонального медичного закладу чи багатопрофільної поліклініки. Програма підтримує роботу багатьох користувачів одночасно в локальній мережі або через Інтернет.

Це дозволяє забезпечити такі функціональні можливості, як електронна реєстратура, ведення електронних медичних карт пацієнтів, оптимізує діяльність приймального відділення стаціонару, лабораторної діагностики, управління взаєморозрахунками за надану медичну допомогу, ведення персоніфікованого обліку лікарського забезпечення, електронного обліку медичних послуг, в тому числі стоматологічних, облік і зберігання результатів різних видів діагностики та навіть управління кадрами, роботою аптеки в стаціонарі.

- Володимире, як давно Ви займаєтесь автоматизацію медичних закладів?

- Групу спеціалістів з впровадження МІС я очолив у 2006 році. За останні 10 років ми успішно автоматизували понад 500 робочих місць у 25 медичних установах. Крім самої автоматизації, ми проводимо навчання персоналу. Працівників реєстратури вчимо проводити реєстрацію нових пацієнтів та вносити інформацію про аналізи, процедури, операції та інші зміни статусу пацієнта в його особисту картку.

Для лікарів та працівників лабораторії проводимо навчальні години і допомагаємо їм якнайшвидше заповнювати картки пацієнтів. Проводимо додаткові індивідуальні налаштування бланків та форм для полегшення та прискорення роботи персоналу. Для працівників фінансового, кадрового та господарського відділів ми розробляємо та налаштовуємо зручні форми обліку та звіти. А ще надаємо технічну підтримку медичних інформаційних систем для ефективної роботи закладу охорони здоров‘я. Все це значно прискорює та спрощує роботу всіх підрозділів медичного закладу та полегшує комунікацію між ними.

- Що Ви вважаєте найбільшим своїм професійним досягненням?

- Пишаюсь кожним проектом і усіма членами команди, що беруть в них участь. Зараз я поєдную роботу керівника відділу впровадження МІС в компанії «МедЕксперт» з посадою IT-директора пологового будинку «Лелека». Інфраструктуру «Лелеки» я розробляв і запускав з нуля. Більше того, я досі продовжую вдосконалювати її. Все повинно працювати чітко та без перебоїв, від цього залежить життя та здоров’я маленьких новонароджених та їх матусь. Тож це мій обов’язок перед пацієнтами та лікарями.

Крім того, я пишу статті та публікації в спеціалізованих медичних виданнях на теми використання інформаційних технологій в медицині. Часто відвідую профільні конференції, приводжу найновіші технології із-за кордону та впроваджую їх у наших українських медичних закладах. Іноді виступаю на вузькоспеціалізованих конференціях, ділюсь своїм досвідом із колегами ІТ-спеціалістами в сфері медицини.

- Яку медичну інформаційну систему Ви вважаєте найкращою? Чи існують критерії вибору МІС?

- Сьогодні існує багато інформаційних систем, які можна використовувати в медичному закладі. У кожної з них є переваги та недоліки. Є системи, які найкраще підходять для великих багатопрофільних медичних закладів, наприклад, “Доктор Елекс” або “Емсімед”. Це розробки українських спеціалістів, які вже досить давно зарекомендували себе як лідери ринку МІС.

Є системи, на зразок, “Медітекс” і “Міріян”, з якими зручніше працювати маленьким клінікам або приватним вузькоспеціалізованим кабінетам. А існують медичні системи, які використовуються для налаштування конкретного обладнання або роботи певного підрозділу.

Наприклад, нещодавно я пройшов сертифікацію з налаштування центральної станції для фетальних моніторів "Sonicaid Centrale" у м. Кардіфф (Великобританія). Використання цієї технології дозволяє суттєво оптимізувати роботу приладів. Зокрема, зберігати історії в електронному вигляді, виводити зображення з різних фетальних моніторів на віддалені робочі місця, налаштовувати сигнал тривоги, та навіть покращити можливості для аналізу даних. Вже зараз ми працюємо над налаштуванням цієї системи у пологовому будинку “Лелека”, а за декілька місяців компанія "МедЕксперт" запропонує своїм клієнтам послугу із налаштування центральної станції "Sonicaid Centrale" й іншим медичним закладам.

- Як довго впроваджується МІС та скільки часу знадобиться персоналу клініки, щоб перевести паперовий документообіг в електронний?

- Від 1 місяця до 1 року. Проте перед початком налаштування системи проходить доволі кропіткий етап підготовки. Перш ніж обрати медичну інформаційну систему для клініки, необхідно чітко розуміти, які саме завдання вона повинна виконувати – вести картку пацієнта, фіксувати результати лабораторних аналізів, фіксувати факт перебування в стаціонарі, чи комплексно забезпечувати зв’язок між усіма підрозділами і подавати консолідовані звіти для керівника закладом.

Коли в "МедЕксперт" надходить запит на автоматизацію роботи медичного закладу, ми перш за все виявляємо потребу і надаємо рекомендації, підбираємо оптимальний варіант системи та проводимо презентацію МІС для майбутніх користувачів та керівника медичним закладом.

Обов’язковим етапом є написання та узгодження технічного завдання, - без цього не обходиться жоден великий проект з автоматизації. Іноді для того, щоб встановити МІС, необхідно обновити матеріально-технічну базу, змінити застарілу техніку або взагалі її придбати, як це часто буває в державних медичних закладах. Впровадження системи та її подальша підтримка, навчання персоналу – це вже наступні кроки.

- ІТ-спеціалісти зараз затребувані у багатьох сферах. Чому Ви обрали саме медицину?

- Я вважаю, що медицина – це дуже багатогранна й інноваційна сфера. Вона постійно розвивається і дуже тісно пов’язана з ІТ-технологіями. В кожному наступному медичному проекті можна впроваджувати все більш нові та інноваційні методи та інструменти, вирішувати все складніші завдання. Особливо в приватній медицині, де заклади намагаються максимально використовувати сучасні технології для покращення рівня медичних послуг.

Я безмежно радий, що за моєї участі було автоматизовано кілька великих державних медичних закладів. З кожним роком їхня кількість збільшується. Я бачу результат своєї праці і розумію, що роблю внесок в покращення рівня медицини, допомагаю лікарям робити їх справу краще. Медицина покликана покращувати тривалість та якість життя пацієнтів, моя ж робота – сприяти оптимізації надання медичних послуг. Отже, в якомусь сенсі наша команда ІТ-спеціалістів також допомагає покращити життя пацієнтам.

 

 

Автор - Анастасія Гаркавюк

Дата: 01 червня 2017р.