(044) 581 11 33         

(095) 286 40 58  

 Більшість медичних центрів (можна сказати - всі) вимагають ведення статистики про кількість виконаних процедур, фінансів і "науки". Значимість кожного звіту для різних медичних установ різна. Наприклад, для приватних центрів більш важлива інформація фінансового блоку, а для різних державних і наукових центрів - наукова статистика. У нашій статті ми розглянемо обидва випадки і побачимо чим вони відрізняються.

Більшість медичних центрів (можна сказати - всі) вимагають ведення статистики про кількість виконаних процедур, фінансів і "науки". Значимість кожного звіту для різних медичних установ різна. Наприклад, для приватних центрів більш важлива інформація фінансового блоку, а для різних державних і наукових центрів - наукова статистика. У нашій статті ми розглянемо обидва випадки і побачимо чим вони відрізняються.
При виборі системи для автоматизації медичного закладу багато уваги приділяється вивченню можливостей системи, системою ведення статистичного аналізу введеної інформації. Хоча є і такі медичні центри, де цей фактор не враховують. Почнемо з перегляду інструментів, можливостей МІС по веденню статистики.

Розглянемо можливості систем. Для ведення фінансової статистики майже у всіх системах присутній відповідний модуль, який веде всю фінансову інформацію в центрі. Даний модуль збирає інформацію і записує в базу даних в одному уніфікованому вигляді, який в подальшому майже не змінюється (при оновленні системи та її вдосконалення в систему можуть входити інші елементи, які не змінюють картину вихідних даних, а лише її розширюють). Таку інформацію аналізувати значно легше і системи зазвичай мають великий набір статистичних звітів різних по складності і предмета аналізу.

Також не становить великих труднощів ведення лабораторної статистики. Для збору даних в сучасних системах існує відповідний модуль. Складніше збирати і аналізувати інформацію з амбулаторних, стаціонарних та інших карт.

Кожен центр, відділення має свою спеціалізацію і інтерпретує введену інформацію по своєму. Тому дуже важливо наявність інструменту написання форм в системі. Форм, що дозволяють вести попередній аналіз при введенні даних. Форм, які направляють лікаря вносити дані без помилок і з деякою логічною лінією. Також важливо при написанні цих форм мати повну інформацію щодо змісту у формах. Знати, яка інформація буде мати потребу в аналізі, щоб зробити форму спочатку правильної і надалі не відкидати або редагувати інформацію, яка була введена заздалегідь неправильно. Також сам інструмент написання форм повинен містити достатній набір елементів: наприклад, CheckBox (внесення інформації з допомогою галочок), ComboBox (внесення інформації з постійного списку, список редагується при редагуванні форми), LookupComboBox (внесення інформації зі списку, що знаходиться в базі даних, список редагується з відповідного контекстного меню, або безпосередньо в базі даних) і інші. Після цього аналіз виконується значно легше. Для того щоб дані були максимально придатними для аналізу потрібно максимально зменшити похибку отриману від людського фактора.

Після введення інформації в систему необхідно її правильно зібрати і проаналізувати. Тут в силу вступають різні формули статистичного аналізу і можливості системи в ключі побудови звітів («reports»). Присутність у системі даних генераторів звітів дозволяє медичному центру вести різноманітну статистику різної складності.

Підведемо підсумки. Сучасна медична інформаційна система повинна мати модулі для загальних понять, в яких все організовано і збір даних ведеться максимально правильно. Так як дані модулі є в основному незмінними, то повинен бути певний набір звітів з відповідних модулів, в тому числі і статистичні звіти. Точнішу інформацію потрібно вносити правильно і настроювати систему під конкретний медичний заклад. Тому процес впровадження і налаштування правильного збору інформації може затягуватися.

З повагою, фахівець з впровадження та баз даних
Куц Віталій

 

(*обов'язкове поле для заповнення)