Кожен керівник клініки хоче знати задоволеність своїх пацієнтів лікарями медичного закладу, якістю надаваних послуг або сервісу. Для цього використовується опитування пацієнтів методом інтерв'ювання або проводиться анкетування. У даній статті мова піде про способи анкетування, їх переваги та недоліки.
На сьогоднішній день існує дві форми анкетування: аналогова (паперовий варіант) та електронна (заповнення форми здійснюється на комп'ютері, планшеті, смартфоні).
Аналогова форма анкетування надає нам кілька способів проведення:
• Публікація анкет у газетах.
Спосіб до якого на сьогоднішній день вдаються дуже рідко, зважаючи на його мало ефективності.
• Розсилка паперових анкет за місцем проживання або роботи.
Це дуже трудомісткий спосіб, який характеризується високим ступенем не повернення анкет, які були розіслані.
• Використання паперових анкет, безпосередньо в клініці.
Це найбільш ефективний з аналогових способів проведення опитування, основним недоліком якого на сьогоднішній день є відсутність інноваційних методик.
Електронна форма анкетування може бути представлена:
• Розсилкою по електронній пошті, де пропонується пройти анкетування, заповнивши вкладену форму, або клікнувши на посилання ресурсу, де вона розташована. Такий спосіб, як і більшість аналогових, вважається малоефективним. За статистикою, лише 20-30% таких листів відкривається. Ще менший відсоток становить кількість анкет, які повернуться заповненими.
• Публікація в Інтернеті на веб-ресурсах.
Даний спосіб анкетування ідентичний тому, що був описаний вище, з тією лише різницею, що в ньому не нав'язується заповнення анкети. Як у першому, так і в другому способі, ефективність заповнення може бути збільшена шляхом різного заохочення за заповнену анкету. Наприклад, відкритий доступ до певних ресурсів, які без проходження анкетування закриті.
• Проведення анкетування з застосуванням touch-терміналів (моноблоків, планшетів) або інфо-кіосків. Цей спосіб не поступається всім попереднім ефективності, а часто і виходить на перше місце, за рахунок того, що сам приваблює людей своєю інноваційністю, а також сприятливо впливає на імідж медичного закладу в цілому. Єдине, що необхідно мати для проведення даного способу анкетування, крім апаратного забезпечення (комп'ютер, моноблок, планшет), - це програмне забезпечення для його проведення.
Все необхідне для проведення анкетування з застосуванням touch-терміналів або інфо-кіоски, є в нашому програмному продукті QClick.
Підводячи підсумки, хочеться сказати, що купуючи програмний комплекс QClick, Ви отримуєте систему, яка створить Вашій клініці імідж інноваційної, дасть можливість швидко змінювати різні анкети і їх дизайн, одержувати різні звіти і будувати графіки.
У будь-якому випадку, перед проведенням анкетування задумайтеся, який результат хочете отримати, як часто будете проводити анкетування, як швидко Вам потрібен результат і подивіться, чи може в цьому випадку вам допомогти програмний комплекс QClick.
Віталій Куц