(044) 581 11 33         

(095) 286 40 58  

Впровадження медичної інформаційної системи в медичному центрі має певну мету - покращення організації діяльності установи і, як результат, більш ефективне обслуговування пацієнтів: надання якісної медичної допомоги.

Впровадження медичної інформаційної системи в медичному центрі має певну мету - покращення організації діяльності установи і, як результат, більш ефективне обслуговування пацієнтів: надання якісної медичної допомоги.

У керівників медичних центрів часто виникає питання, що ж саме може змінитися в клініці, крім, зрозуміло, значних витрат коштів на придбання медичної інформаційної системи та комп'ютерного обладнання? У даній статті ми розглянемо невеликий приклад змін в роботі медичного закладу після впровадження в ньому МІС.

Коротко про Медичний центр (далі - Центр):
- вид діяльності - діагностика, консультації спеціалістів
- кількість відвідувань на добу - більше 300
- територіальне розміщення - місто - мільйонник

ДО. Основні висновки:

Пацієнт. Протягом процедури «отримання талона на оплату - відвідування лікаря» пацієнт до 4-х разів очікує в черзі. Середня тривалість очікування - 7 хвилин, загальна тривалість очікування - близько 28 хв. При середній тривалості консультації лікаря - 30 хв. час очікування пацієнта прирівнюється до часу проведення ще одного прийому для пацієнта.

Персонал. В даній ланцюжку персонал не менше 5-ти разів вносить в базу даних (журнали, excel тощо) інформацію про пацієнта. Реєстратор дану інформацію переписує 3 рази.

Керівник. Управлінська звітність часто не є актуальною, тому що доступна керівнику тільки після її «ручної» обробки співробітниками статистичного відділу.

ПІСЛЯ

В результаті впровадження медичної інформаційної системи в Центрі змінюються і/або скорочуються в тривалості деякі робочі процеси, що призводить до більш ефективного використання часу персоналу і, відповідно, більш швидкому обслуговуванню пацієнта, а керівництво Центру отримує можливість працювати зі статистичними даними Центру в режимі реального часу.

Після впровадження МІС Центр отримує наступні переваги:

Медична частина:

  • ведення електронної медичної картки (ЕМК) пацієнта: медична інформація з пацієнту накопичується в ЕМК в уніфікованому вигляді, в хронологічному порядку і за типами послуг/досліджень. Будь-яка інформація, внесена до ЕМК, відразу стає доступною всім користувачам, які мають права доступу до цієї інформації
  • автоматичне внесення результатів діагностичного обладнання в медичну інформаційну систему
  • збільшення ефективного часу медичного персоналу (за рахунок скорочення часу на запрошення пацієнта в кабінет, заповнення і читання паперової документації звільняється час на медичну частину прийому/маніпуляції)
  • формування статистичних звітів згідно з запитами медичного персоналу дозволяє аналізувати дані по групам пацієнтів / діагнозів / методів лікування і використовувати їх в науковій діяльності
  • друк медичної документації та формування статистичної звітності за формами МОЗ України
  • Управлінська частина:
  • поліпшення комунікацій між підрозділами і персоналом
  • підвищення пропускної здатності за рахунок оптимізації використання наявних ресурсів (персонал, обладнання, матеріали)
  • можливість аналізу затребуваності певних медичних послуг або лікарів
  • підвищення задоволеності пацієнтів (швидкість обслуговування, зручність переміщення по Центру)
  • відстеження часу перебування пацієнта в Центрі (для аналізу та прийняття рішень)
  • наявність фінансової інформації в режимі реального часу (оплата за послуги, наявність заборгованості)
  • наявність інформації про запаси на складах, планування закупівель.

Основні висновки:

Пацієнт. Коефіцієнт ефективного часу пацієнта в медичній установі збільшується. За час, проведений в установі, рівне моделі «ДО», пацієнт має можливість відвідати 2-х лікарів.

Система навігації (ЭСУПП) спрощує пошук потрібного кабінету прийому.

Персонал. Скорочується паперовий документообіг. Інформація про пацієнта (паспортна частина) вводиться в 1 МІС раз і автоматично відображається у всіх документах, які ведуться по пацієнтові.

Керівник. Має доступ до оперативної інформації про діяльність медичного закладу.

Олена Лепешина

виконавчий директор компанії "Медексперn».

(*обов'язкове поле для заповнення)