(044) 581 11 33         

(095) 286 40 58  

На сьогоднішній день статистичних даних, що дозволяють оцінити кількість іноземних пацієнтів, які проходять лікування в Україні, немає. Кожна клініка або агентство, які працюють на ринку в'їзного медичного туризму, ведуть статистику, але поки ця інформація так і залишається внутрішньою.

За нашими оцінками, кількість медичних центрів України, націлених на надання послуг іноземним пацієнтам, становить близько 50-70.

Основними напрямками в'їзного медичного туризму в Україну є стоматологія та лікування безпліддя. Також є інтерес іноземних пацієнтів до напрямів відновної медицини (наприклад, Міжнародна клініка реабілітації - реабілітаційний центр "Еліта"у Трускавці), офтальмології, кардіології (Київський міський центр серця і Центр дитячої кардіохірургії в Києві), лікування стовбуровими клітинами.

Важливо відзначити, що окремі приватні медичні центри в період 2008 - 2010 роки більше уваги приділяли питанням залучення іноземних пацієнтів (порівняно з попередніми роками). Викликано це було помітним зниженням попиту на внутрішньому ринку в кризовий період.

Найчастіше з метою отримання українських медичних послуг пацієнти приїжджають з країн: Франція, Англія, Італія, а також Німеччина, США, Ізраїль.

Основним критерієм вибору України для медичного туризму є невисокий рівень цін, в порівнянні з зарубіжними клініками. А оскільки у нас є медичні центри (в основному, це спеціалізовані клініки, які надають лікування з високими результатами, то їх послуги і є затребуваними.

Приклад: лікування безпліддя (програма IVF+ICSI) в українському спеціалізованому центрі лікування безпліддя (клініка репродуктивної медицини «Надія») коштує 2500 євро, а в Англії (TheLondonWomen'sClinic) - 4 817 євро. Результативність лікування у цих двох центрах майже однакова. Наприклад, у 2010 році частота вагітностей у пацієнток до 35 років в циклі IVF склала 50,7% у клініці «Надія» і 50% в лондонському центрі.

Українські клініки використовують 3 основні моделі залучення іноземних пацієнтів:

Клініка безпосередньо запрошує пацієнтів і самостійно займається питаннями їх залучення.
Агентства, що працюють на ринку міжнародного туризму, за окрему плату від медичних центрів, що займаються питаннями залучення пацієнтів до клініки.
Місцеві лікарі іноземних пацієнтів направляють пацієнтів на лікування в українські клініки. Тут важливо зазначити, що в даному випадку значна більшість таких лікарів не очікують від клінік будь-яких подяк, а діють виключно в інтересах пацієнта, таким чином підвищуючи рівень задоволеності та лояльності з боку своїх пацієнтів.

Для того, щоб іноземні пацієнти масово зверталися в клініку необхідні, такі фактори:

досвід роботи у сфері лікування певних захворювань (пацієнти, як правило, довіряються досвіду)
наявність позитивних прикладів історії лікування (високі результати лікування)
поширеність інформації про медичному центрі, включаючи показники результатів лікування; доступність цієї інформації потенційним пацієнтам
організація взаємодії з потенційними пацієнтами, включаючи їх залучення, організацію лікувального процесу і питання перебування в країні

Медичне обслуговування іноземних пацієнтів вимагає додаткових елементів в організації роботи медичного центру:

Наявність менеджера (менеджерів) по роботі з іноземними пацієнтами.
Наявність медичного та обслуговуючого персоналу, що володіє іноземною мовою. У деяких випадках, якщо персонал не володіє іноземною мовою на необхідному рівні, пацієнта на всі процедури супроводжує перекладач.
Додаткових витрат вимагають питання просування послуг клініки для іноземних пацієнтів.
Окрему увагу слід приділити питанням пересування і розміщення пацієнтів. Рішенням даних питань в деяких медичних центрах займається відповідний менеджер або зовнішня компанія.
Щоб уникнути конфліктних ситуацій у процесі обслуговування іноземних пацієнтів слід надати пацієнтові повну інформацію про формат лікування, про те, які послуги/процедури включені у вартість, які додаткові послуги можуть знадобитися пацієнту, хто займається питаннями організації розміщення пацієнта та інші. Найбільш зручним варіантом закріплення домовленостей між медичним центром і пацієнтом є підписання відповідного контракту.

Методи залучення іноземних пацієнтів, в основному, не відрізняються від таких щодо українських пацієнтів. Важливими елементами у процесі залучення іноземних пацієнтів є наступні:

«Сарафанне радіо» - рекомендації пацієнтів.
Створення інтернет-сайту клініки на іноземних мовах, розміщення якомога більше інформації про лікарів і результати лікування.
Розміщення інформації про клініці на міжнародних порталах (досить дороге задоволення).
Налагодження партнерських відносин з міжнародними агентствами, які працюють у сфері медичного туризму.
Ведення наукової діяльності і впровадження інноваційних технологій (підтверджує активну позицію клініки в частині розвитку) та інформування потенційної аудиторії про результати такої діяльності.
Активну участь клініки на міжнародних медичних конференціях.

Олена Лепешина

виконавчий директор компанії «МедЕксперт»

(*обов'язкове поле для заповнення)