(044) 581 11 33         

(095) 286 40 58  

best-price-1Тема ціноутворення було, є та, напевне, завжди залишатиметься однією з найактуальніших у секторі приватної медицини. Основна причина актуальності в тому, що в більшості випадків, ціни на медичні послуги встановлюються виходячи з можливостей цільової аудиторії і орієнтуючись на основних конкурентів

Тим не менш, під простим словом «ціна» приховуєть безмежна кількість вкладених понять, як з боку організації, так і з боку пацієнта. Для клініки, ціна - це спосіб позначення кола своєї аудиторії, стратегія на шляхи розв'язання тих чи інших цілей і завдань, і, звичайно, спосіб отримання запланованого обсягу прибутку. Для пацієнта, ціна - це, в першу чергу, вартість послуг. Давно доведено, що ціна - це головний спосіб залучення клієнтів, більш сильний, ніж реклама та інші маркетингові інструменти. Тому, дуже важливо не ховати ціни, а навпаки - дбати про їх максимальної доступності для клієнта.

Ціни можна озвучувати по телефону, вказувати на рекламних флаєрах (не так для позначення вартості, як для нагадування про себе), і, звичайно ж, розміщувати на сайті клініки. На перший погляд - нічого нового. Однак, при першому ж дзвінку в одну з обласних клінік клієнт ризикує замість потрібної інформації, почути: «Телефон тимчасово не працює». Гірше, коли пацієнту озвучили ціну, але після проходження процедури він дізнається про її різке підвищення мінімум в два рази. Саме такі випадки і формують страх і неготовність більшості хворих звертатися за послугами в приватні центри.

Хтось може заперечити, що більшість багатопрофільних клінік Києва вже давно розмістили ціни за послуги на своїх сайтах. Проте, це навряд чи можна сказати про обласні клініки, і невеликі медичні установи. Так, у Києві можна легко знайти до 40 прайсів великих медичних установ, в той час як у Житомирській, Рівненській, Хмельницькій та деяких інших областях клієнт дуже важко може знайти хоч якусь інформацію про заснування. Такий повільний розвиток на шляху до відкритості клієнту, напевно, має свої причини. Ми ж, спробуємо визначити основні причини, за якими все-таки слід вести відкриту цінову політику навіть невеликим медичним установам.

Ціни, викладені на сайті клініки, для клієнта - це свідчення відкритості, чесності та надійності. Такий клініці, або окремому лікарю, швидше повірять. Підрахувавши заздалегідь суму грошей, необхідну для проходження курсу лікування, клієнт з готовністю сприйме фінансовий вердикт. Не секрет, що прийшовши в медичний заклад, людина відчуває, м'яко кажучи, дискомфорт, незалежно від шикарно інтер'єру та ввічливості персоналу. Пацієнт, почувши таку несподівану ціну лікування, може рознервувався навіть у разі повної обґрунтованості такої вартості. Отже, заздалегідь відомі ціни, позбавляють від зайвих проблем з розглядами.

Неодноразово можна почути від керівників медичних установ, що вони конкурують не так між собою, як з державним сектором. Як це ні дивно, але якщо підрахувати суму неформальних платежів, які доводиться платити хворому в державній організації, вийде вартість, часом навіть набагато більше, ніж у приватному медичному закладі. Але, як це буває, знаючи ціну лікування в державній поліклініці, потенційний клієнт побоїться переступити поріг шикарного, або просто відремонтованого закладу. Особливо це стосується обласних приватних центрів. Відкритий доступ до цін дозволить порівняти захмарний, як для «добровільного», внесок з цілком реальною оплатою за послуги.

Важливим є й те, що далеко не всі прайси на сайтах досить зручні для клієнтів. По-перше, розташування переліку послуг за категоріями, а не за медичним станів, зручно лікаря і бухгалтеру, але не самому клієнту. Саме тому, боязнь переступати поріг не тільки не зникне, але може й посилитися. Деякі клініки вивішують прайси в форматах незручних для пошуку, на який клієнти в подальшому втрачають багато часу. Не кажучи вже про те, що кожна клініка називає послуги по-своєму. Таким чином, порівняння цін стає неможливим для людини з вулиці. З одного боку, в цьому є «раціональне зерно», адже, таким чином клініки борються з конкуренцією. А з іншого боку, людина з вулиці так і залишається людиною з вулиці, замість того, щоб стати постійним клієнтом.

І, звичайно ж, не слід забувати, що відкритий доступ до порівняння ціни та якості допоможе у залученні цільової аудиторії саме Вашого медичного закладу. Сайт організації (в рівній мірі, як і його відсутність) відображає цілі і місію компанії. По сайту потенційний клієнт уявляє собі якість послуг, які порівнює з ціною. Якщо його не влаштовує таке співвідношення - це не Ваш клієнт. Колл-центр клініки, адміністратор і тим більше лікар не будуть витрачати свій час на «Не вашого» клієнта. Замість цього, більше часу приділять пацієнту, який залишиться задоволеним таким співвідношенням, і порекомендує його іншим.

Природно, кожен центр вибирає для себе свої шляхи залучення пацієнтів. Але відкритість, для початку хоча б у вигляді прозорої цінової політики, - це крок до постійності клієнтів в довгостроковій перспективі.

Ксенія Бондаренко

Аналітик відділу консалтингу компанії "МедЕксперт"

(*обов'язкове поле для заповнення)