(044) 581 11 33         

(095) 286 40 58  

Декілька слів про ринок медичних послуг, так званої категорії "VIP".
На початку пропоную визначитися з тим, що послуги, що відносяться до "VIP" - це медичні послуги високої цінової категорії.
Отже, VIP-послуги в Україні я б розділила на наступні основні групи:

• Послуги приватних медичних установ, які працюють в ціновому сегменті "VIP" or "Premium".
• Послуги закритих і так званих "клубних" медичних центрів таких як, наприклад, "Клінічна лікарня "Феофанія " або "HealthLife », Київ.
• Послуги медичних центрів або агентств, видом діяльності яких є організація лікування пацієнтів за кордоном.
• Деякі СПА-курорти (наприклад, "Море ", "Ріксос-Прикарпаття").
• Окремі послуги або медичні напрямки приватних медичних центрів, які працюють у ціновому сегменті "середній" і "середній+" (наприклад, VIP-палати у стаціонарних відділеннях; оперативні втручання з залученням закордонних хірургів; послуги транспортування пацієнта в медичний центр в іншому місті або іншій країні).
   У більшості випадків, мова йде про такі ж послуги, як і в середньому ціновому сегменті. Відмінності полягають, в основному, в матеріально-технічній стороні організації медичного бізнесу.
Якщо розглядати дану категорію послуг в рамках потенціалу попиту на медичному ринку, то, на мою думку, % потенційних пацієнтів на такі послуги становить, в середньому, не більше 5% від загального числа пацієнтів.
    Попит на послуги категорії "VIP" і "Premium" протягом останніх років утримується на виразно-високому рівні. Це є результатом двох основних передумов:
• Українські споживачі послуг високої цінової категорії виявляють незмінну готовність купувати такі послуги.
З одного боку, часто висока ціна на послугу пов'язана з унікальністю послуги, її затратністю. В такому випадку, доступність послуги для пацієнта дозволяє йому придбати можливість одержання послуги більш високої якості або лікування з більш високою результативністю.
З іншого, більш прагматичною боку, пацієнти тим самим підтверджують свою відповідність певним верствам населення.
• Споживачі VIP-послуг у порівнянні, наприклад, з середнім класом населення України, менш схильні відмовитися від більш дорогих послуг на користь більш дешевих, тому макроекономічні зміни останніх 2-х років не мали особливого негативного впливу на попит на дану категорію медичних послуг..

Олена Лепешина

директор компанії "МедЕксперт"

(*обов'язкове поле для заповнення)