Viadimir limanets
Інтерв’ю з Володимиром Лиманцем, керівником відділу впровадження МІС у компанії “МедЕксперт”
Інтерв'ю із Володимиром Лиманцем. Керівником відділу впровадження МІС у компанії "МедЕксперт"
  1. Володимир Лиманець: "Медицина покликана покращувати тривалість та якість життя пацієнтів, моя ж робота – сприяти оптимізації надання медичних послуг".
  2. – У чому полягає автоматизація роботи медичного закладу? Які її переваги порівняно з паперовим документообігом?
  3. - Володимир, як давно Ви займаєтеся автоматизацією медичних закладів?
  4. - Що Ви вважаєте найбільшим своїм професійним досягненням?
  5. - Яку медичну інформаційну систему Ви вважаєте найкращою? Існують критерії вибору МІС?
  6. - Як довго впроваджується МІС і скільки часу знадобиться персоналу клініки, щоб перевести паперовий документообіг в електронний?
  7. - ІТ-фахівці зараз потрібні в багатьох сферах. Чому Ви обрали саме медицину?
Володимир Лиманець: "Медицина покликана покращувати тривалість та якість життя пацієнтів, моя ж робота – сприяти оптимізації надання медичних послуг".

Впровадження новітніх технологій у медичній сфері – тема надзвичайно важлива та злободенна. У медицині дорога кожна хвилина, адже тут вирішуються питання здоров'я та життя людей. Автоматизація роботи медичного закладу дозволяє полегшити роботу медичного персоналу, скоротити час на «заповнення звітів» та «перекладання папірців», звільнивши цим час на безпосереднє лікування пацієнта. Які сьогодні існують інноваційні інструменти з оптимізації роботи медичних закладів і як у цьому можуть допомогти МІС (медичні інформаційні системи), розповів Володимир Лиманець, керівник відділу виробництва МІС компанії з консалтингу та автоматизації медичних закладів "МедЕксперт".

– У чому полягає автоматизація роботи медичного закладу? Які її переваги порівняно з паперовим документообігом?

- Впровадження спеціалізованих інформаційно-аналітичних систем у медицині суттєво підвищує рівень медичного обслуговування з боку лікувально-профілактичних установ та ступінь довіри з боку населення. Рівень конфіденційності зберігання інформації, можливість оперативного (швидкого) доступу користувачів до необхідних даних, автоматизація збору та обробки статистичної інформації - це ще далеко не всі переваги, які "полегшують життя" як лікарю, так і пацієнту.

Використання індивідуального набору програмних модулів дозволяє будувати інформаційні системи для медичних організацій різного розміру та рівня - від невеликого приватного центру до регіонального медичного закладу або багатопрофільної поліклініки. Програма підтримує роботу багатьох користувачів одночасно у локальній мережі або через Інтернет.

Це дозволяє забезпечити такі функціональні можливості як: електронна реєстратура, ведення електронних медичних карт пацієнтів, оптимізує діяльність приймального відділення стаціонару, лабораторної діагностики, управління взаєморозрахунками за надану медичну допомогу, ведення персоніфікованого обліку лікарського забезпечення, електронного обліку медичних послуг, зокрема стоматологічних, облік та зберігання результатів різних видів діагностики та навіть управління кадрами, роботою аптеки у стаціонарі.

- Володимир, як давно Ви займаєтеся автоматизацією медичних закладів?

- Групу фахівців із впровадження МІС я очолив у 2006 році. За останні 10 років ми успішно автоматизували понад 500 робочих місць у 25 медичних закладах. Окрім самої автоматизації, ми проводимо навчання персоналу. Працівників реєстратури вчимо проводити реєстрацію нових пацієнтів та вносити інформацію про аналізи, процедури, операції та інші зміни статусу пацієнта до його особистої картки.

Для лікарів та працівників лабораторії проводимо навчання та допомагаємо їм швидше заповнювати картки пацієнтів. Проводимо додаткові індивідуальні налаштування бланків та форм для полегшення та прискорення роботи персоналу. Для працівників фінансового, кадрового та господарського відділів ми розробляємо та налаштовуємо зручні форми обліку та звіти. А ще надаємо технічну підтримку медичним інформаційним системам для ефективної роботи закладу охорони здоров'я. Все це значно прискорює та спрощує роботу всіх підрозділів медичного закладу та полегшує комунікацію між ними.

- Що Ви вважаєте найбільшим своїм професійним досягненням?

- Пишаюся кожним проектом та всіма членами команди, які беруть у них участь. Зараз я поєдную роботу керівника відділу впровадження МІС у компанії «МедЕксперт» з посадою IT-директора пологового будинку «Лелека». Інфраструктуру «Лелеки» я розробляв і запускав з нуля. Більше того, я досі продовжую її вдосконалювати. Все має працювати чітко і без перебоїв, від цього залежить життя та здоров'я маленьких новонароджених та їхніх мам. Тому це мій обов'язок перед пацієнтами та лікарями.

Крім того, я пишу статті та публікації у спеціалізованих медичних виданнях на теми використання інформаційних технологій у медицині. Часто відвідую профільні конференції, наводжу новітні технології з-за кордону та впроваджую їх у наших українських медичних закладах. Іноді виступаю на вузькоспеціалізованих конференціях, ділюся своїм досвідом із колегами ІТ-фахівцями в галузі медицини.

- Яку медичну інформаційну систему Ви вважаєте найкращою? Існують критерії вибору МІС?

- Сьогодні існує багато інформаційних систем, які можна використовувати у медичній установі. У кожній з них є переваги та недоліки. Є системи, які найкраще підходять для великих багатопрофільних медичних закладів, наприклад "Доктор Елекс" або "Емсімед". Це розробки українських фахівців, які вже досить давно зарекомендували себе як лідери ринку МІС.

Є системи, на кшталт "Медітекс" та "Міріян", з якими зручніше працювати маленьким клінікам або приватним вузькоспеціалізованим кабінетам. А існують медичні системи, які використовуються для налаштування конкретного обладнання або роботи певного підрозділу.

Наприклад, нещодавно я пройшов сертифікацію з налаштування центральної станції для фетальних моніторів "Sonicaid Centrale" у м. Кардіфф (Великобританія). Використання цієї технології дозволяє суттєво оптимізувати роботу приладів. Зокрема, зберігати історії в електронному вигляді, виводити зображення з різних фетальних моніторів на віддалені робочі місця, налаштовувати сигнал тривоги і навіть покращити можливості для аналізу даних. Вже зараз ми працюємо над налаштуванням цієї системи в пологовому будинку "Лелека", а через кілька місяців компанія "МедЕксперт" запропонує своїм клієнтам послугу з налаштування центральної станції "Sonicaid Centrale" й іншим медичним установам.

- Як довго впроваджується МІС і скільки часу знадобиться персоналу клініки, щоб перевести паперовий документообіг в електронний?

- від 1 місяця до 1 року. Однак перед початком налаштування системи проходить досить кропіткий етап підготовки. Перш ніж вибрати медичну інформаційну систему для клініки, необхідно чітко розуміти, які саме завдання вона має виконувати – вести картку пацієнта, фіксувати результати лабораторних аналізів, фіксувати факт перебування у стаціонарі, або комплексно забезпечувати зв'язок між усіма підрозділами та подавати консолідовані звіти для керівника закладу.

Коли в «МедЕксперт» надходить запит на автоматизацію роботи медичного закладу, ми перш за все виявляємо потреби та даємо рекомендації, підбираємо оптимальний варіант системи та проводимо презентацію МІС для майбутніх користувачів та керівника медичної установи.

Обов'язковим етапом є написання та узгодження технічного завдання - без цього не обходиться жоден великий проект з автоматизації. Іноді для того, щоб встановити МІС, необхідно оновити матеріально-технічну базу, змінити застарілу техніку або взагалі її придбати, як це часто буває у державних медичних установах. Впровадження системи та її подальша підтримка, навчання персоналу – це вже наступні кроки.

- ІТ-фахівці зараз потрібні в багатьох сферах. Чому Ви обрали саме медицину?

- Я вважаю, що медицина – це дуже багатогранна та інноваційна сфера. Вона постійно розвивається та дуже тісно пов'язана з ІТ-технологіями. У кожному наступному медичному проекті можна впроваджувати дедалі новіші, інноваційні методи та інструменти, вирішувати дедалі складніші завдання. Особливо у приватній медицині, де заклади намагаються максимально використати сучасні технології для покращення рівня медичних послуг.

Я дуже радий, що з моєю участю було автоматизовано кілька великих державних медичних закладів. З кожним роком їхня кількість збільшується. Я бачу результат своєї праці і розумію, що роблю внесок у покращення рівня медицини, допомагаю лікарям робити їхню справу краще. Медицина покликана покращувати тривалість та якість життя пацієнтів, моя ж робота – сприяти оптимізації надання медичних послуг. Отже, у певному сенсі наша команда ІТ-фахівців також допомагає покращити життя пацієнтів.

Виникло питання?
Заповніть форму і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом