
Наскрізна аналітика – це загальна назва методу аналізу результативності інвестицій в Інтернет-маркетинг. Суть методу полягає в тому, що при аналізі можна дивитись на дані від «первинного знайомства» в Інтернеті з користувачем до фактично потрапляння в CRM-систему.
Розгляд даних результативності Інтернет-маркетингу з допомогою методу наскрізної аналітики для медичних центрів є дуже актуальний через існування різних точок входу клієнтів та різні LTV. Як правило, наскрізна аналітика в медичних центрах не застосовується або застосовується обмежено через недостатню обізнаність методу ключових керівників.
- Все починається з розуміння того, що вкладено у поняття. Досить частою є ситуація, коли наскрізною аналітикою називають просто гарний скріншот з Google Analytics.
- Формулювання мети. Найчастіше це підвищення раціоналізації використання бюджету на Інтернет-маркетинг. Як наслідок, інвестуючи у наскрізну аналітику, бюджет можна зменшити з такою ж результативністю. Або контрольовано збільшувати, відслідковуючи результативність збільшення. В той же час, ціль може бути інша – швидкий та контрольований запуск нової філії або нового підрозділу, оцінки ефективності роботи надавачів послуг з тих чи інших інструментів тощо.
- Об’єднання даних від різних систем. Як правило, дані збираються в Google Analytics 4, Facebook Ads, кабінеті Binotel/Ringostat, адмінці сайту тощо – тут відслідковується діяльність користувача в Інтернеті. Після цих даних йде прірва. І після прірви – є клієнтом медичного закладу, інформація про нього відслідковується у медичній інформаційній системі (наприклад, МІС «Доктор Елекс»).
- Візуалізувати ці дані. На наш погляд, оптимально працює візуалізація даних з наскрізної аналітики в системі «Power BI»
Тобто, наскрізна аналітика є ланкою між знаннями про користувача в Інтернеті (що він робив, з яких рекламних компаній заходив тощо) та фактичним клієнтом медичного закладу (якими послугами він користується, скільки коштів витрачає).
Наведімо лише один конкретний приклад, який є найпростішим для розуміння. Подібних прикладів може бути десятки та кожен є унікальним, як унікальними є цілі та завдання різних медичних закладів.
У клієнта завдання оптимізувати бюджет на рекламу в Google Ads для різних медичних напрямків
Для цього вибудовується зв’язок між рекламними компаніями на певні напрямки та «макроконверсії» (дзвінки та заявки). За логікою клієнта, є важливим отримати дзвінок або заявку, оскільки клієнт впевнений у сталій конверсії лідів за рахунок внутрішніх інструментів.
Ось як візуалізується результат (дані змінено):
Бачимо, що вартість макроліда з гастроскопії складає 437.3. Що це означає? Наприклад, конверсія в послугу складає 50% за статистикою клієнта. Тоді вартість залучення на послугу – 437.3*2=874,6 грн. Це добре чи погано? Це залежить від цілей клієнта. Якщо прибуток з послуги перевищує 874,6 грн, то є сенс збільшувати витрати на даний інструмент до досягнення оптимального рівня. А якщо прибуток є меншим, то необхідно дивитись на можливості збільшення конверсії та/або LTV-клієнта.
Фактично, аналітика з допомогою використання методів наскрізної аналітики вимагає керівників медичного закладу з напрямків фінансів та маркетингу тісно співпрацювати для досягнення поставлених цілей.
При поясненні цього питання часта реакція керівників медичних закладів – «Це дуже складно». Так, але:
- Це не складніше, ніж багато інших процесів в медицині, оскільки лікувати пацієнтів явно в рази складніше.
- Цей інструмент може суттєво покращити загальні результати медичного закладу.
- Керівнику необов’язково організовувати роботу з даним інструментом самостійно. Необхідно зрозуміти лише суть методу, поставити відповідне завдання співробітнику в штаті або компанії на аутсорсингу для запровадження такого обліку. А далі – лише користуватись результатами.
Для медичного закладу є великою перемогою, коли витрати на Інтернет-маркетинг перестають бути «чорною скринькою», коли медичний заклад несе витрати і просто вірить в ефект від них. Відтепер можна не просто вірити, а бачити конкретні цифри, як в фінансовому обліку!